به منظور آمادگی و توانمندی طلاب در امر تبلیغ، اولین کارگاه روانشناسی تبلیغ زیر نظر سازمان تبلیغات و با حضور جناب آقای دکتر ریزانه در تاریخ یکشنبه 22 فروردین ساعت 10 الی 12:30برگزار شد.
گزیده ای از سخنرانی
اولین گام در تبلیغ، شناخت شخصیت افراد است.
ایشان به دو نوع یادگیری؛ ماشینی و خلاق اشاره کرده و توضیح دادند که در یادگیری ماشینی فقط به شخص گفته می شود یاد بگیر اما نحوه و چگونگی یادگیری را آموزش نمی دهند اما در یادگیری خلاق آینده را برای شخص ترسیم می کنند اینکه کجا هست و به کجا می خواهد برسد؛ چرا که مهم ترین عامل در موفقیت، داشتن چشم انداز است لذا باید برای فرد نهایت را نشان داد.
همچنین جناب آقای دکتر با ترسیم جدول شخصیت جوهِری اشاره کردند: شخصیت هر فرد نسبت به دیگران دو دسته است، شناخته و ناشناخته که برای تعامل با دیگران و گسترش ناحیه عمومی باید دو تکنیک بازخور و خودشکفتگی را مبلغ در خود تقویت نماید. به منظور بازخور باید از نگاه خودِفرد نگاه کرد؛ همانطور که قرآن را باید از نگاه قرآن نگاه کرد. در خودشکفتگی نیز باید مبلغ خود را معرفی کند تا مخاطب با قابلیت های او آشنا شود.
آخرین نظرات